הידבקות בפטרת הציפורניים

כולנו רוצים כפות רגליים נאות ומטופחות, הצורך הזה מקבל משנה תוקף בתקופת הקיץ ומאוד משתלב עם האופי הישראלי שאוהב את כפות הרגליים שלו חשופות ככל הניתן, הרי בין שלל התארים שיש למדינה הקטנטונת שלנו אנחנו גם בין היתר מעצמת כפכפים בלתי מבוטלת. אבל איך שומרים על רגליים מטופחות ואסטטיות? הכל מתחיל בציפורניים. הן ההתחלה של כף הרגל והאזור החשוף ביותר לפגיעה אסתטית קשה המכונה פטרת הציפורניים. ממה הן נגרמות ואיך נדבקים בהן?

משטחים לחים
פטרת הציפורניים היא זיהום הנגרם כתוצאה מפטריה. זאת יכולה לבוא במגע קודם עם כף הרגל עצמה ומשם לטפס אל הציפורניים או לבוא איתן במגע ישיר. צורת ההדבקה נעשית דרך משטחים לחים ובמיוחד כאלו שדרכו בהם רבים לפניכם הם האוייב מספר אחד של כפות הרגליים. זה יכול להיות בבריכות שחייה או המלתחות בחדר כושר. באופן כללי סביבה לחה יכולה להיגרם גם כתוצאה מאי איוורור מספק של כף הרגל כתוצאה מנעילת נעליים לא מאווררות, הזעת יתר ואי החלפת גרביים בזמן וכדומה. הפתרון, סביבה יבשה ומאווררת ככל היותר לכף הרגל ונעילת כפכפים על פני משטחים לחים בסביבה ציבורית.

הסיכוי עולה עם הגיל
קיים גם מרכיב גנטי המשפיע על הנטייה להידבק בהן, חלקנו נאפשר להן יותר מאחרים לחדור ולהתיישב בתוך הציפורן שלנו. כמו כן לגיל ישנה גם חשיבות רבה והסיכוי להידבק עולה עם גיל מאחר והציפורן מתעבה וזרימת הדם נעשית איטית מה שמאפשר זמן חשיפה גדול יותר לפטרייה.

מחלות רקע שתורמות להידבקות
פגיעה בשלמות הציפורן כתוצאה מחבלה למשל גם היא מגבירה את הסיכוי להידבק אבל ישנן מחלות רקע שונות שלהן השפעה כללית וארוכת טווח על הסיכוי להידבק בפטרת הציפורניים. מחלות כגון סוכרת, מערכת חיסונית חלשה, הפחתה של זרימת הדם לרגליים או פסוריאזיס. ישנה גם תסמונת רגל האתלט אשר גורמת להתפשטות של זיהום פטרייתי בציפורניים לעבר שאר כף הרגל.

אבחון פטרת ציפורניים
צורת האבחון תחויה קודם כל בצורת הטיפול, מאוד לא קשה לאבחן שיש לנו פטרת ציפורניים אם היא בשלב הנראה שלה פשוט מפני שצבע וצורת הציפורן משתנים בצורה בולטת מספיק כדי שנזהה את זה. לכאלו שמחליטים על טיפול תרופתי ישנו הצורך לזהות את סוג הפטריה הספציפי לפני מתן הטיפול וזה כרוך בלקיחת משטח מהציפורן לבדיקות מעבדה וכן בדיקת דם מקדימה. כאלו אשר יבחרו בטיפול משחתי יכולים להתחיל בו מיד ללא בדיקות מקדימות שכן הוא רחב טווח ופועל על כל סוגי הפטריות.

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שיחה עם נציגת ניילנוקס
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
דילוג לתוכן