פטריות בציפורניים- יש מה לעשות נגד זה!

יש דברים שרק לשמוע עליהם אנחנו מרגישים תחושת צמרמורת. פטריות בציפורניים הם דוגמה טובה לדברים מהסוג הזה. פטריות נמצאות בכל מקום סביבנו והסיכון להידבק בהן אינו נמוך כלל. משטחים רטובים כמו למשל  במלתחות חדר הכושר, בריכת השחייה, ואזורים מהסוג הזה קל מאד להידבק פטרייה בציפורן.

מי בסיכון?

אוכלוסיות מסוימות חשופות יותר לפטריות בציפורניים. כך למשל אנשים מבוגרים מפתחים ציפורן עבה יותר וזרימת הדם שלהם איטית יותר ומכאן הם חשופים יותר ללקות תופעה המטרידה שנקראת פטריות בציפורניים. גם אנשים בעלי מחלות רקע שונות כמו סוכרת, מחלות שפוגעות במערכת החיסונית, פסוריאזיס ומחלות שפוגעות בזרימת הדם לרגליים עלולות להגביר את הסיכון להתפתחות פטריה בציפורן ברגל. בנוסף, תסמונת שמכונה רגל האתלט היא תסמונת שבה זיהום פטרייתי בציפורן עלול להגיע אל שאר כף הרגל.

משתנים אחרים שמשפיעים על הסיכון לפתח פטריות בציפורניים הם הזעת יתר, שימוש בנעליים לא מאווררות למשך זמן ארוך וגם פציעה בציפורן חושפת אותה לזיהום פטרייתי. בכל מקרה של הופעת פטריות בציפורניים חשוב לגדת לרופא כדי לבצע אבחון מסודר. זיהוי הפטירה נעשה בעין על ידי זיהוי שינוי צורה וצבע של הציפורן. מכאן והלאה ההחלטה היא על המשך הטיפול בתופעה.

איך מטפלים?

הטיפול יכול להיות תרופתי אבל הוא מחייב לקיחת משטח מהפטרייה וגם ביצוע של בדיקת דם. כל זה כדי לזהות על איזו פטריה מדובר וכדי להתאים אליה את הטיפול. אפשרות אחרת היא שימוש במשחות שמתאימות לכל סוגי הפטריות. במקרה כזה אין צורך בבדיקות דם או משטח מהפטרייה. הבשורה הטובה היא שהתכשירים החדשים שפותחו לאחרונה מבוססים עם צמחי מרפא ומשיגים תוצאות טובות בטיפול בפטריות כולל פטריות בציפורניים. הטיפול נותן תוצאה נראית לעין תוך כמה שבועות ומכאן יעילותו.

הדרך הנכונה להימנע מהתענוג המפוקפק המכונה פטריות בציפורניים היא להקפיד על טיפול כף הרגל והציפורניים עצמן. אוורור כף הרגל, גזירה נכונה של הציפורן ושימוש בקרמים ותכשירים יעילים יפחיתו משמעותית את הסיכון ויסייע להתמודד עם התופעה בקלות רבה יותר. מכאן שבכל גיל בכל מצב ובכל מגדר חשוב להקפיד על טיפוח כף הרגל.

התחל שיחה
צריכים עזרה?
שיחה עם נציגת ניילנוקס
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
דילוג לתוכן